dilluns, 17 de novembre del 2014

La meva estada a Albertville 2013

Aquesta estada a França ha estat una grata experiència, d'enriquiment personal i professional. El simple fet de viatjar a un lloc amb costums com ara clima, idioma, hàbits i costums diferents a les que estic acostumat, m'han fet créixer i madurar com a persona i pel que fa a l'àmbit professional he vist com és i com funciona un organisme en el seu dia a dia i formar part d'ell.

L'única cosa difícil ha estat acostumar-se a temperatures de -7, i als horaris de menjar: esmorzar normalment com a Espanya però no dinra i directament a les 12: 00h es menja, i després no hi ha més menjars fins que arriba l'hora de sopar a les 19: 00h, pel meu gust una mica aviat.

Si alguna cosa puc afirmar sobre aquesta vivència és que la gent d'aquest familiar poble és molt amable i respectuosa.

Les pràctiques a l'empresa (CORAL) m'han servit per a guanyar experiència en el món laboral i anar adquirint costums i aptituds necessàries per funcionar en un entorn professional. És un organisme força gran, aproximadament uns 50 treballadors, No he tingut l'oportunitat de relacionar-me amb tots tant com m'hauria agradat, però amb els que més contacte he tingut han estat el meu encarregat (Julien), els meus companys de despatx (Julien, Pascal, Stephanie), i un altre persona encarregada de la informàtica (Laurence).





Les meves tasques, com a informàtic en pràctiques, era anar als llocs de treball dels empleats quan els sorgia algun problema amb l'ordinador i intentar solucionar-ho, Per exemple "netejar l'ordinador de fitxers maliciosos com ara troians, spyware etc ... perquè la màquina del treballador funcioni amb més rapidesa i eficiència.

En resum, diguem que estava a "disposició" de qui necessités ajuda per a problemes informàtics que jo pogués resoldre.

També ajudava a l' encarregat quan em demanava ajut per a dur a terme tasques com ara instal·lar ordinadors i llocs de treball amb les seves respectives connexions quan algun oficinista canviava de despatx. De vegades, quan havia acabat la meva feina l'acompanyava a la sala dels servidors del lloc i m'explicava com funcionava, però no manipulava jo les connexions, ja que els treballadors depenen de l'accés a Internet i altres per complir els seus objectius laborals.



L'horari laboral era de 8: 00h - 12: 00h, 13: 30h - 17: 00h (Aquest és l'horari establert però en els dies que acabava la feina abans d'hora l'encarregat em deixava sortir abans del que s'ha acordat, fins i tot hi havia dies que em permetia decidir entrar una mica més tard si ho desitjava o tenia problemes per ser puntual, però aquesta mostra de confiança em motivava a ser estricte amb l'horari.)


L'estada en general ha estat molt agradable, el tracte personal i proper dels empleats de l'hotel al costat d'una bona relació amb els companys de casa m'ha fet estar molt a gust, de fet cada nit ens reuníem a l'habitació d'un de nosaltres i vèiem una pel·lícula abans d'anar a dormir.


Àlex Teruel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada